sitelogo_3
0

سبد خرید شما خالی است.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بینش‌های رفتاری در خط‌ مشی‌ گذاری عمومی

خط‌مشی‌گذاری تصمیمی است که گروهی از صاحبان قدرت به شکلی رسمی برای تغییر و یا تثبیت تصمیمات و رفتارهای گروهی خاص یا عموم مردم اتخاذ می‌کنند. اما، هرچند ورود بینش‌های رفتاری به عرصه شناخت و تجویز در گستره خط‌مشی‌گذاری سبب جان‌بخشی مجدد به اين دانش شده است، تاکنون همپای توجه به اقتصاد و علوم سیاسی (به‌عنوان بنیان‌های نظری حوزه خط‌مشی) توجه درخوری به آن معطوف نشده و برنامه‌های درسی رشته‌ خط‌مشی‌گذاری (مديريت دولتي) در این زمینه داراي نقص بوده است.

كارگزاران دولتي، دانشجویان روان‌شناسی کاربردی و سایر رشته‌های علمی همچون علوم اجتماعی، علوم سیاسی و اقتصاد، مي‌توانند از مباني اثر حاضر و مباحث كليدي بهره مناسبي ببرند.

متن پیش رو نخستین کتاب درسی است که به بررسی چگونگی ورود و کاربرد مباحث دانش روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف خط‌مشی عمومی می‌پردازد. این مجموعه نخستین اثری است که به‌شکل وسیعی مجموعه‌ای از نظریات پایه، تاریخچه شکل‌گیری، مهمترین نمونه‌های تجربی و کاربردهای اجرایی مباحث رفتاری و تلنگر را (با بيش از 100 نمونه عملياتي در كشورهاي مختلف) در خط‌مشی‌گذاری عمومی برای آموزش و مطالعه در سطح دانشگاهی تدوین و گردآوری نموده است

اثر حاضر توسط کای روگری، بنیان‌گذار و مدیر گروه پژوهشی خط‌مشی در دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه کمبریج و استادیار رشته خط‌مشی و مدیریت حوزه سلامت در مدرسه سلامت عمومی میل من در دانشگاه کلمبیا، و عضو کالج کورپوس کریستی و انجمن سلطنتی هنر گردآوري شده و ترجمان آن توسط دکتر علیرضا چیت‌سازیان، میکائیل نوروزی و مهدی اکبری صورت گرفته است.

متن پیش رو نخستین کتاب درسی است که به بررسی چگونگی ورود و کاربرد مباحث دانش روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف خط‌مشی عمومی می‌پردازد. این مجموعه نخستین اثری است که به‌شکل وسیعی مجموعه‌ای از نظریات پایه، تاریخچه شکل‌گیری، مهمترین نمونه‌های تجربی و کاربردهای اجرایی مباحث رفتاری و تلنگر را (با بيش از 100 نمونه عملياتي در كشورهاي مختلف) در خط‌مشی‌گذاری عمومی برای آموزش و مطالعه در سطح دانشگاهی تدوین و گردآوری نموده است.

اگر با عينك سطح تحليل فرد به فرايند خطي مشي گذاري نگاه كنيم ،خط‌مشی‌گذاری تصمیمی است که گروهی از صاحبان قدرت به شکلی رسمی برای تغییر و یا تثبیت تصمیمات و رفتارهای گروهی خاص یا عموم مردم اتخاذ می‌کنند

اما اين نگاه چندان پايدار نماند، با وقوع انقلاب شناختي و توسعه روان شناسي اجتماعي بر پايه تحقيقات تجربي كه در مورد الگوي تفكر، تصميم و رفتار انسان صورت گرفت، فصل نويي را براي گستره اي از علوم اجتماعي كه به بررسي و تحول تصميمات و رفتار انسان مي پرداختند رقم زد. اين تحولات نگاه عقلانيت كامل به رفتار انسان را زير سوال برده و معتقد به ضرورت استفاده از الگوهاي واقع بينانه تر در اين زمينه است      

هم‌اينك كتاب خط‌مشی‌‌گذاری رفتاری در 513 صفحه به بهاي 160 هزار تومان تنظيم و منتشر شده، و از طريق مجموعه فروشگاه هاي انتشارات دانشگاه امام صادق عليه السلام (مجازي و حقيقي) و شبكه نمايندگي‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

براي خريد كتاب  كليك  كنيد 

https://b2n.ir/BehavioralInsights

 

انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام در فضای مجازی:
press.isu.ac.ir
ble.ir/ketabesadiq_isu
instagram.com/ketabesadiq

 

آخرین اخبار انتشارات --------------------------------------------------------------------------------------